085 - 90 22 847 | Mijn OndernemenPlus

Hoe kan je voorkomen dat jij je “pitch-moment” verknalt?

“En, wat doe jij dan precies?” Hoe vaak heb jij deze vraag al niet te horen gekregen? Op een netwerkbijeenkomst, bij potentiële klanten, of gewoon op de verjaardag van je zwager. Iedere keer dat deze vraag gesteld wordt heb jij de mogelijkheid om jezelf en je bedrijf te promoten. Maar dan moet je wel weten wat je moet zeggen!

Heb jij na jouw verhaal over wat je doet niet het idee dat je luisteraar nieuwsgierig of enthousiast is geworden? Dan is de kans groot dat je een van de volgende fouten maakt:

1. Je vertelt steeds hetzelfde verhaal
Heb jij een vast verhaal ingestudeerd dat je steeds opdreunt als je een sales pitch geeft? Dan kan het goed zijn dat daar het probleem ligt. Verschillende mensen hebben namelijk verschillende argumenten om ze te overtuigen. Als je steeds hetzelfde verhaal vertelt zal je maar bij een paar mensen aansluiting vinden. Zorg ervoor dat je boodschap bestaat uit enkele “kapstokken” en pas je pitch aan op de persoon die tegenover je staat.

2.Je houdt het te kort
Het idee van een sales pitch is natuurlijk dat het lekker kort maar krachtig is. Maar je pitch kan ook te kort zijn. Je kunt bijvoorbeeld zeggen “Ik ben kok”, maar het is veel inspirerender als je vertelt over je passie voor eten en hoe je mensen daarmee een onvergetelijke avond bezorgt.

3.Je neemt jezelf niet serieus
Veel ondernemers vinden het moeilijk zichzelf serieus te nemen tijdens een pitch. Ben jij een onzekere ondernemer en maak je vaak grapjes over je “bedrijfje” tijdens een pitch? Dan is het hoog tijd om dat af te leren! Want als jij jezelf al niet serieus neemt, hoe gaat een potentiële klant dat dan doen? Wees trots op je onderneming!

4.Je sales pitch is een opsomming
Het is erg makkelijk om tijdens een sales pitch alle producten of diensten die je verkoopt op te sommen. Maar gaat degene tegenover je daardoor meer vragen stellen? Kortom: maak je je luisteraar nieuwsgierig? Je kunt beter een verhaal vertellen over 1 ding dat jouw bedrijf bijzonder maakt dan alles wat je doet op te sommen.

Benieuwd wat jouw bedrijf onderscheidend maakt? Lees het in de blog en download onze handige checklist!

Hoe onderscheidend is jouw bedrijf?

Jeanne Nijssen

Directeur Handelsonderneming Nijssen

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nulla consequat massa quis enim. Donec pede justo, fringilla vel, aliquet nec, vulputate eget, arcu. In enim justo, rhoncus ut, imperdiet a, venenatis vitae, justo. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium. Integer tincidunt. Cras dapibus. Vivamus elementum semper nisi.

Etiam rhoncus. Maecenas tempus, tellus eget condimentum rhoncus, sem quam semper libero, sit amet adipiscing sem neque sed ipsum. Nam quam nunc, blandit vel, luctus pulvinar, hendrerit id, lorem. Maecenas nec odio et ante tincidunt tempus. Donec vitae sapien ut libero venenatis faucibus. Nullam quis ante.

Maak een afspraak om kennis te maken »