0493 69 80 35 | Mijn OndernemenPlus

Gewoon je werk doen, is toch voldoende om nieuwe klanten aan te trekken?

Helaas die tijd is voorbij. ”Jezelf verkopen” is vandaag de dag gewoon noodzakelijk en dat vergt creativiteit en lef. Een goede profilering dwingt je tot keuzes en zorgt ervoor dat je herkenbaar en aantrekkelijk wordt. Wat maakt jou anders en beter dan anderen?

De wijze waarop jij jezelf profileert en presenteert is bepalend voor je succes. Het gaat er uiteindelijk om dat je doelgroep jou en je bedrijf gaat zien als de oplossing voor hun probleem.

Klanten voelen zich aangetrokken tot bedrijven en ondernemers die vol enthousiasme communiceren waarom ze doen wat ze doen. Ze hebben geen behoefte aan een stortvloed van informatie of aan clichés zoals ‘de beste oplossing’, ‘waar voor je geld’, maar willen vooral het vertrouwen krijgen dat jouw product of dienst een hun probleem oplost. De focus moet liggen op het communiceren van de voordelen voor de klant en niet op die van jouw product en dienst.

Zonder een duidelijke propositie zal je meer energie moeten besteden aan het verkopen van jezelf of je diensten. Het is ook de vraag of je de juiste doelgroep aanspreekt?

Door jezelf te onderscheiden geef je klanten een reden om voor jou te kiezen. In plaats van te “leuren en te sleuren” kun je door een goede personal branding klanten naar je toetrekken en zo ook je eigen klantenkring creëren.

Hoe laat je een goede en blijvende indruk achter?
Alles staat of valt met een heldere boodschap en het steeds opnieuw communiceren van deze zelfde boodschap. Je wilt altijd en overal in enkele woorden kunnen formuleren:

  • wie je bent
  • waar je voor staat
  • welke oplossing je biedt
  • wat  de voordelen voor de ander zijn
  • wat je zoekt

Je hoeft dit tegenwoordig gelukkig niet altijd meer zelf te doen. De inzet van social media kan daarbij behulpzaam zijn.

Vergeet vooral niet om geregeld wat van je te laten horen. Onderzoek wijst uit dat een gemiddelde klant 9 keer van je moet horen, voordat hij tot actie overgaat.

De kracht ligt dus in de herhaling.

Marijke Klosse
OndernemenPlus


< Terug naar het overzicht

Jeanne Nijssen

Directeur Handelsonderneming Nijssen

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nulla consequat massa quis enim. Donec pede justo, fringilla vel, aliquet nec, vulputate eget, arcu. In enim justo, rhoncus ut, imperdiet a, venenatis vitae, justo. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium. Integer tincidunt. Cras dapibus. Vivamus elementum semper nisi.

Etiam rhoncus. Maecenas tempus, tellus eget condimentum rhoncus, sem quam semper libero, sit amet adipiscing sem neque sed ipsum. Nam quam nunc, blandit vel, luctus pulvinar, hendrerit id, lorem. Maecenas nec odio et ante tincidunt tempus. Donec vitae sapien ut libero venenatis faucibus. Nullam quis ante.

Maak een afspraak om kennis te maken »