0493 69 80 35 | Mijn OndernemenPlus

Hekel aan acquisitie?

Acquisitie is voor ondernemers vaak niet het leukste onderdeel van het ondernemerschap. Zij voelen een natuurlijke weerstand tegen het profileren en het in de markt zetten van zichzelf. Maar is dat altijd nodig? Wat als je een groep van ambassadeurs om je heen verzameld, die jouw verhaal vertellen? Zou dat niet heerlijk zijn?

Mensen doen nu eenmaal liever zaken met mensen die zij kennen,mogen en vertrouwen. Vertrouwen kun je opbouwen door consequent te werken aan je zogenaamde Know-Like- Trust factor ofwel mensen moeten je:

Kennen: Klanten moeten weten dat je in de markt bent, wie je bent en dat je een waardevolle dienst of product aanbiedt. Dit is een continue proces, want mensen vergeten je gauw.

Mogen: We doen het liefste zaken met mensen die wij aardig vinden. Het werken aan je gunfactor is daarbij van belang.

Vertrouwen: Mensen moeten doorkrijgen dat je goed bent in je vak en betrouwbaar bent. Het is dus zaak om zichtbaar te maken dat je een ‘expert’ bent in je vakgebied,  goede resultaten levert en betrouwbaar bent.

Laat de social media voor je werken

Met alleen een website kom je er tegenwoordig niet meer. De inzet van sociale media biedt enorm veel kansen om op een relatief gemakkelijke en laagdrempelige manier te netwerken, je know-, like-, en trustfactor te vergroten en te bouwen aan je expertstatus.

Het biedt je 24/7 de gelegenheid om:

  • je te presenteren aan de juiste doelgroep
  • te communiceren wie je bent
  • waar je voor staat
  • waar je goed in bent
  • wat jouw meerwaarde is
  • en vooral ook: wat kan  jij voor iemand kan betekenen!

Mensen die jou op sociale media leren kennen, je aardig gaan vinden en bovendien vertrouwen, zullen contact met je zoeken en je gaan benaderen.

Nog mooier is als ze jou gaan  ‘aanbevelen’. Social media maken het makkelijk om aanbevelingen te delen. Zo kent LinkedIn de mogelijkheid om aanbevelingen of recommandaties te geven. En op Facebook kunnen mensen op ‘vind ik leuk’ of ‘like’ klikken.

Aanbevelingen van anderen zijn erg waardevol om het vertrouwen op te bouwen. En het is krachtig marketing instrument. Kijk maar eens naar het effect van ‘reviews’ op vergelijkingssite zoals booking.com en tripadvisors.

Ben je zelf actief en deel je regelmatig berichten van anderen, dan zal je merken dat andere mensen dit ook voor jou gaan doen.

Praktijkervaring:
Een van onze coaches Norman Klarenbeek heeft het inzetten van Social media echt omarmt. Dagelijks reserveert hij ca. 15 minuten om te kijken wat er op zijn LinkedIn pagina is gebeurd. Hij ‘liked’ en deelt berichten. En als mensen zijn profiel heeft bekeken ,dan neemt hij contact met deze persoon op. Zo zijn er veel boeiende mensen op ons pad gekomen, waarmee wij nu intensief samenwerken.

Wie goed doet, goed ontmoet is hier zeker van toepassing!

Marijke klosse
OndernemenPlus


< Terug naar het overzicht

Jeanne Nijssen

Directeur Handelsonderneming Nijssen

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nulla consequat massa quis enim. Donec pede justo, fringilla vel, aliquet nec, vulputate eget, arcu. In enim justo, rhoncus ut, imperdiet a, venenatis vitae, justo. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium. Integer tincidunt. Cras dapibus. Vivamus elementum semper nisi.

Etiam rhoncus. Maecenas tempus, tellus eget condimentum rhoncus, sem quam semper libero, sit amet adipiscing sem neque sed ipsum. Nam quam nunc, blandit vel, luctus pulvinar, hendrerit id, lorem. Maecenas nec odio et ante tincidunt tempus. Donec vitae sapien ut libero venenatis faucibus. Nullam quis ante.

Maak een afspraak om kennis te maken »