0493 69 80 35

Blog

Voorkom geldproblemen als ondernemer: vermijd deze valkuilen!

Als ondernemer is het ondanks de groeiende economie lastig om je hoofd boven water te houden. Steeds meer bedrijven hebben dan ook te maken met geldproblemen. Bijvoorbeeld doordat ze alleen afhankelijk zijn van krediet van de bank en daardoor risico lopen. Zo zijn er nog een aantal valkuilen die je beter kunt vermijden.
Lees meer

Nooit meer afhankelijk van krediet van de bank! 4 alternatieve financieringsvormen

Is krediet van de bank je enige financieringsbron als ondernemer? Dan loop je het risico om in geldnood te raken! In onze vorige blog vertelden we je al dat teveel focus op krediet van de bank een van de redenen is waarom ondernemers in 2018 weer meer problemen hebben met hun financiën. Het werkt goed om aan werkkapitaal te komen door een mix van verschillende, alternatieve financieringsvormen samen te stellen.
Lees meer

Steeds meer ondernemers in geldnood. Hoe komt dit?

Alhoewel het goed gaat met de economie, hebben steeds meer ondernemers te maken met geldproblemen. Aan het begin van dit jaar steeg, voor het eerst sinds 2013, het aantal zelfstandige ondernemers dat een beroep deed op bijstandsverlening. Het Instituut voor het Midden- en Kleinbedrijf (IMK) verwacht het komende half jaar dan ook meer faillissementen. Maar hoe kan dit als de economie juist aantrekt?
Lees meer

Is jouw e-mailmarketing klaar voor de AVG?

Vorige week hebben we ondernemers al wakker geschud met onze eerste blog over de AVG. Als het goed is heeft deze wake-up call ervoor gezorgd dat je al kritisch bent gaan kijken naar de persoonsgegevens die jouw bedrijf verzamelt en bewaart. Zo niet, lees dan snel onze blog.
Lees meer

Schrikbarend weinig ondernemers klaar voor de AVG! Jij wel?

25 mei 2018, de dag dat de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van toepassing wordt komt steeds dichterbij. Toch zijn er nog schrikbarend weinig ondernemers klaar voor. Sommigen zijn nog nog niet eens begonnen met de voorbereidingen. En dat terwijl de boetes niet mis zijn! Hoog tijd om jezelf klaar te stomen.
Lees meer

Zo verknal jij je sales pitch! En hoe voorkom je dit?

“En, wat doe jij dan precies?” Hoe vaak heb jij deze vraag al niet te horen gekregen? Op een netwerkbijeenkomst, bij potentiële klanten, of gewoon op de verjaardag van je zwager. Iedere keer dat deze vraag gesteld wordt heb jij de mogelijkheid om jezelf en je bedrijf te promoten. Maar dan moet je wel weten wat je moet zeggen!
Lees meer

Hoe onderscheidend is jouw bedrijf?

Je weet ondertussen hoe je erachter kunt komen waar je doelgroep op zit te wachten en hoe je deze kunt bereiken. Je moet ervan uitgaan dat je concurrenten dit ook weten en dat je doelgroep door veel andere bedrijven benaderd wordt. Hoe zorg je er dan voor dat je boodschap opvalt tussen de duizenden andere producten of diensten die dezelfde behoefte vervullen? Door je te onderscheiden!
Lees meer

Weet jij waar je doelgroep op zit te wachten?

We spraken in onze vorige blog al over het bereiken van potentiële klanten. Maar laten we nog even een stap terug zetten: weet jij eigenlijk wel waar je doelgroep op zit te wachten? Hoe zorg je ervoor dat je met de juiste boodschap je doelgroep precies op het juiste moment weet aan te spreken? Als je inzicht hebt in de behoeften van je potentiële klanten kun je hier met je communicatie-uitingen op inspelen.
Lees meer

4 tips om snel meer potentiële klanten te bereiken

Het gaat goed met je bedrijf. Je hebt de middelen om uit te breiden en meer klanten te bedienen. Dan wordt het tijd om je klantenkring verder uit te breiden. Heb je hier een lange termijn strategie voor waar je maar niet aan toe komt? Er zijn een aantal manieren waarop je snel nieuwe klanten kunt bereiken en binnenhalen. Benieuwd hoe?
Lees meer

Checklist: Werken AAN in plaats van IN je bedrijf

Werk jij vaker IN of AAN je bedrijf? Veel ondernemers geven het eerste antwoord. Is dat dan erg? Het gaat toch goed zo? Misschien wel maar als je je bedrijf wilt laten groeien moet je toch echt duidelijk hebben waar je naartoe wilt en daar ook AAN werken.
Lees meer

Hoe zorg ik dat ik mezelf niet verlies in de waan van de dag?

Iedereen heeft het er druk mee: ongeplande activiteiten die je wel even tussendoor denkt op te pakken. De kans is groot dat jouw dagen er ook vol mee zitten. Heb jij aan het eind van de dag dan ook het gevoel dat je nog geen stap verder bent of iets hebt bereikt? Als je je verliest in de waan van de dag is het lastig om zicht te houden op de koers van je bedrijf. Hoe kun je dat voorkomen? Door een duidelijke planning te maken waarin je ook tijd opneemt om aan de koers van je bedrijf te werken. Zo zul je effectiever naar je doelen toe kunnen werken. Wij geven je 4 tips voor een goede planning.
Lees meer

“Veel MKB bedrijven groeien niet of nauwelijks”

Op 17 november 2017 bood staatssecretaris Keijzer het rapport Jaarbericht Staat van het MKB 2017 aan in de Tweede Kamer. Daaruit blijkt dat het merendeel van de MKB bedrijven het niet of nauwelijks voor elkaar krijgt om te groeien. Het grootste probleem is de financiering. Heb jij ook last van onderstaande groeibelemmeringen?
Lees meer

Klaar voor groei maar wat betekent groei voor jou?

Heb je onze checklist Grip op Groei gedownload? Ben je als ondernemer klaar om te  groeien? Dan is het van belang om te kijken hoe je bedrijf er nu voor staat. En hoe verder? Wij helpen je alvast om een aantal van belangrijke vragen voor jezelf te beantwoorden.
Lees meer

Oei, ik groei! Hoe word ik de baas?

Je bent al enige tijd lekker bezig als (zelfstandig) ondernemer en de zaken lopen goed. Zo goed zelfs dat je eigenlijk vol zit, maar de aanvragen blijven binnen komen. Dat betekent dat het hoog tijd is om te groeien en (extra) personeel aan te nemen. Je verandert ineens van specialist in manager en dat kan best een uitdaging zijn! 
Lees meer

Meer doen in minder tijd?

De factor tijd is voor iedereen gelijk. Voor iedereen zitten er 24 uur in een dag, 7 dagen in een week en 52 weken in een jaar. Echter hoe we daarmee omgaan en hoe het gevoel van tijd wordt beleefd kan sterk verschillen.
Lees meer

Werk of privé? Hoe ziet jouw balans eruit?

Als ondernemer zijn we gewend om vaak lange dagen te maken. Een gemiddelde werkdag van ruim 10 uur vinden we normaal. Ook werkt 95 % van de ondernemers wel eens in het weekeind en 84 % ook wel eens ’s avonds (bron: onderzoek VOX-teamleader).
Lees meer

Hoe hou je dat heerlijke vakantiegevoel vast?

Voor velen van ons is de vakantie alweer voorbij. Vakantie biedt ons vaak de rust en ruimte om de dingen te doen waar we echt blij van worden en om meer tijd door te brengen met onze dierbaren. Dit heerlijke vakantiegevoel willen we graag vasthouden. Elk jaar weer nemen we het ons voor, maar ondanks al onze goede voornemens lukt het vaak niet om dit relaxte gevoel lang vast te houden. Al snel vervallen we weer in vaste patronen en worden we weer ondergedompeld in het werk. Herkenbaar?
Lees meer

Hekel aan acquisitie?

Acquisitie is voor ondernemers vaak niet het leukste onderdeel van het ondernemerschap. Zij voelen een natuurlijke weerstand tegen het profileren en het in de markt zetten van zichzelf. Maar is dat altijd nodig? Wat als je een groep van ambassadeurs om je heen verzameld, die jouw verhaal vertellen? Zou dat niet heerlijk zijn?
Lees meer

Gewoon je werk doen, is toch voldoende om nieuwe klanten aan te trekken?

Helaas die tijd is voorbij. ”Jezelf verkopen” is vandaag de dag gewoon noodzakelijk en dat vergt creativiteit en lef. Een goede profilering dwingt je tot keuzes en zorgt ervoor dat je herkenbaar en aantrekkelijk wordt. Wat maakt jou anders en beter dan anderen?
Lees meer

Hoe zichtbaar ben jij?

Stel jezelf eens de volgende vragen: Zijn er mensen of bedrijven op zoek naar jouw producten diensten of specialisme? Zijn er mensen die informatie over jou of jouw bedrijf op het internet opzoeken? Vind jij het belangrijk dat zij een goede indruk van jou of je bedrijf krijgen?
Lees meer

Ondernemer, heb uw partner lief!

Heb begrip voor het feit dat u, als ondernemer: Soms lastig te begrijpen bent. Helemaal  als u even bent vergeten uw partner mee te nemen in uw plannen...
Lees meer

Ondernemen gelijk aan topsport?

Er wordt vaak een link gelegd tussen (top)sport en ondernemerschap. Op veel congressen en ondernemersevenementen zijn oud-sporters en sportcoaches geliefde sprekers. Ze delen graag hun ervaringen en motiveren ondernemers. Onlangs zagen we elke dag de winnaars en verliezers van de Olympische Spelen voorbijkomen. Maar waar liggen nu die overeenkomsten met de sporters van nu en de ondernemers die wij elke dag zien?
Lees meer

Wil je meer voldoening & grip op je leven?

Regelmatig hoor ik klanten zeggen: “Ik heb een leuk bedrijf, maar de manier waarop ik werk, geeft mij geen voldoening en het kost mij heel veel (negatieve) energie.” Herkenbaar? Haal je geen voldoening uit je huidige werkdagen? Ben je dagelijks bezig met dingen die niet op je planning staan, laat staan in je agenda? Wil je niets liever dan ’s ochtends fluitend aan je werk beginnen en voldaan en met energie weer thuiskomen? Maar weet je niet hoe je dit moet aanpakken?
Lees meer

Groeien, fantastisch en lastig tegelijk

Wat is het fantastisch om met ambitieuze en talentvolle groeiende ondernemers te werken. Aan de slag met lange termijn doelen, korte termijn uitvoering en het vaststellen en zo snel mogelijk elimineren van bottlenecks onderweg. In dit artikel wil ik jou een simpele en duidelijke aanpak meegeven voor soepele groei van je onderneming.
Lees meer

Eind 40 en financieel ‘binnen’ zijn. Dat is een droom van veel ondernemers. Toch?!

Haar loopbaan startte in de online business. Ze werkte bij een leuk bedrijf en kreeg de kans een nieuw product te ontwikkelen. En dat deed ze. Ze zette haar eigen afdeling op en het product – een online toepassing voor de detailhandel – groeide. Toen het bedrijf waar ze werkte een nieuwe directeur kreeg, werd de focus verlegd en kreeg haar afdeling onvoldoende credits. Vond zij. Er zat veel meer in, maar ze had genoeg van het telkens opeisen van tijd, interesse en budget.
Lees meer

Waarom? Daarom!

Veel ondernemers die ik spreek, vertellen me vaak wat ze doen. Hoe goed ze zijn en wat ze denken dat hun onderscheidend vermogen is. Tijdens het doorpraten over hun product of dienst ontdekken we vaak dat ze moeite hebben om hun echte passie te omschrijven.
Lees meer

Balans werk en prive

Ben jij in balans? Het einde van het jaar is weer in zicht en daarmee is het tijd om de balans op te maken. Dit begint vaak met het afronden van de boekhouding en financieel inzichtelijk krijgen hoe de balans dit jaar uitvalt. Heb je winst gemaakt, hoe financieel gezond is het bedrijf en kunnen alle verplichtingen worden nagekomen in dit jaar. Dit inzicht is de basis voor je strategie voor het komende jaar. Ga ik investeren, neem ik nieuw personeel aan, of moet ik toch snijden in de kosten?
Lees meer

Jeanne Nijssen

Directeur Handelsonderneming Nijssen

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nulla consequat massa quis enim. Donec pede justo, fringilla vel, aliquet nec, vulputate eget, arcu. In enim justo, rhoncus ut, imperdiet a, venenatis vitae, justo. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium. Integer tincidunt. Cras dapibus. Vivamus elementum semper nisi.

Etiam rhoncus. Maecenas tempus, tellus eget condimentum rhoncus, sem quam semper libero, sit amet adipiscing sem neque sed ipsum. Nam quam nunc, blandit vel, luctus pulvinar, hendrerit id, lorem. Maecenas nec odio et ante tincidunt tempus. Donec vitae sapien ut libero venenatis faucibus. Nullam quis ante.

Maak een afspraak om kennis te maken »